söndag, augusti 24, 2008

Bye Bye Skokartong. Here I Come Golvvärme!

Tyler Hilton - You'll Ask For Me


Hade Just denna helg fått en så kallad Hundfri helg.( Vill göra massor med honom men finns för lite tid. Men nu är i alla fall tratten bortaså han har gått tillbaka till sitt vanliga kattlika jag.)
Dessa Hundfria helger gör att jag kan vara hos krickan hela helgen och ta tillfället i akt att sova snuskigt länge. Men som alla andra av mina planer så funkade det ju inte särskilt bra. För just idag var det bara att stiga upp samma tid som alltid 8. 8 på en lördag, inte trevligt. Men nu var det bara att dra sig ur sängen och ta på sig paltorna, Anständiga kläder dessutom. Skulle ju och träffa min blivande hyresvärd. För ni kan ju själv gissa vad han gjorde för ljud när jag sa att jag hade rosa hår. Men efter att har kört i 2? timmar, var då i skellefteå, och vi fortfarande inte fått tag på honom började det bli tal på att vända om. Men efter ett besök på Lindex och en fika, så ringde han tillslut, 2 timmar efter bestämd tid. Bra första intryck. Tror ni att vi undrade någon gång om vi blivit blåsta... JO!

Men vi tog oss iaf tillslut till Umeå. Han och hans Sambo var jättetrevliga och själva lägenheten var jättefin. Är dock möblerad och det har ju för och nackdelar. Men det ska nog bli skitbra. Nu väntar jag ju bara för att se om även Krickan kommer ner. Känns osäkert, han har nämlingen inte fått nått jobb än. Men vi får se.
Jo föresten, min gode och ända vänn Niki råkar bara vara bosat på precis motsatt sida. Så det blir mycket cyklande för dig Niki:p

Så nu har jag en Möblerad, nyrenoverad 2:a på 65 kvadrat. Som ligger i ett jättefint område. Jag har någon stans och bo och slipper sova under Nikis säng... puh!

Tvi på Niki som inte svarat i telefonen när jag ringt akutsamtal.
Och inte heller svarat på mitt sms.
Och inte äns hört av sig nu.
Vill du komma in i min lägenhet eller inte?
Portad om du inte skärper dig.
Och du, Pojkvänner vid namn ( Vad din nu heter) får inte komma in.
Kan få bacilusker


Nja sedan tog jag mig hem och packade ned eventuella nödvändigheter till min fortsatta helg och tog mig tillbaka till krickan. Men man hamnade mitt i en Nostalgi kväll med Krickans gammla klassissar. Var trevligt, badade badtunna och snackade snusk:p Men sitter nu hos krickan ensam eftersom jag, efter en hård och jobbig dag, kände mig lagomt trött. Så jag undrar när min rumskompis har tänkt att dyka upp... Känns som om det snart blir natti natti för mig. Och jag måste även bearbeta allt som sagts idag. Är inte bara bostad man behöver när man ska flytta, kommer att ha fullt upp.


Undra om någon kommer att hälsa på mig i Umeå?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså du hade en hundfri helg, och inte ringa... Huh det ska jag komma ihåg;P

Haha vad gjorde hyresvärden för ljud?:P
Okej att kliva upp 8 på en lördags morgon är inte så kul. Men följ med krickan någon gång på älgjakt :P

Okej så det beror på om Krickan får jobb eller inte om han flyttar ner?
Det spelar väl ingen roll om han följer med ner ändå?

Men varför bor inte du och Nikki tillsammans? Det blir billigare för er båda. Sen så har ni någon att prata med på väg till skolan... ;)

Fan va mysigt med badtunna :)

Jag lovar att jag kommer och hälsar på dig i Umeå och det bli snart =)

Vi syns och hörs irl. Kram