torsdag, augusti 14, 2008

När Någon kommer in genom dörren, går en annan ut...


HRSA - Blue October



Steg som vanligt upp klockan 8 idag. Trotts att jag inte har nått jobb och att jag bara vill sova. Fast om det gör att jag slipper sova på gatan i Umeå så är det väl värt det.
Står i handboken man får som ny student i Umeå att det är lätt att få bostad de har nog aldrig försökt säger jag. Hade blivit så glad om det INTE hade stått, "Du har inga Hyresbokningar", eller om jag hade fått ett positivt mail.

Öh, börjar bli svårt att hålla våran hund på marken, nja väger man 50 kg och varit still i 3 dagar är det väl förståligt. hade ju bara varit typiskt om såren skulle gå upp. Ser riktigt fina ut, eller hur man nu säger. Plus att någon inteligent person har kommit på smärtlindrande tabletter med leversmag, tror ni att hundar gillar det? Jodå, frågan är då bara varför inte alla mediciner är det. Det är ju som förståligt att de inte vill äta den, Alvedon är ju inte så gått ens det.
Nja iaf så är det inte så lätt att övertyga hunden att äta dem, eller nått i stilen med "Du vet ju att du måste ta det lungt för stygnens skulle!"

Veterinär: "Han ska ta det LUGNT i 10 dagar tills stygnen tagits bort sedan längre lugnare promenade!
Jojo, Om han hade varit en Toy Pudel.


Öh, vid 12? Dök iaf Hansen upp, han tyckte väl att det var på tiden att jag fick den där tröjjan nu, hade ju bara gått iaf 1 år. Tog en jävla tid att växa ur den, men nu är den min ialla fall! *Harg*
Och medan han ändå var här så passade jag på att berätta om min Japan resa, vare sig han ville eller inte. Måttligt intresserad.
Hämtade sedan Mormor från Piteå, hade tydligen bjudit in sig själv till den dagen vi skulle grilla, så jag passade på att rösta fram att hon skulle göra Palt innan hon far iväg till Bulgarien.
Hoppas jag får en Sovenir!

Spenderat "många" timmar framför datorn i tappra försök om att få en lägenhet, men är inte helt uppgiven och desperat än.! JAG HAR INGEN LÄGENHET OCH JAG BÖRJAR OM 3 VECKOR, JAG TAR VAD SOM HELST!
Fick sedan åter besök av Hansen, men han hade nu oxå med sig Erik. Var trevligt, men man insåg hur mycket folk har förändras och hur annorlunda det blivit när "Verkligheten och ansvaret" börjat sparka en i baken ordentligt.
Men den stora frågan är: Lever Hedman? kanske borde ringa och kolla.


Har hört nått om att jag börjar pladdra mycket när jag har lite att göra, men det vet jag inget om. Fortsatte min spännande eftermiddag med att läsa "The Mammoth: book of rock n roll", när räddaren ur kakburken ringde, Rickard, så blev att ta ett varv runt Hedvalla. Känner mig som en Barbapappa. Sedan åkte jag på att även skjutsa hem mormor och tog då tillfället i akt att svänga förbi Krickan. Snackade mest och började se "What Happens In Vegas", verkar vara seriöst att han ska flytta med mig till Umeå. Är shockad, det var något jag aldrig trott, men ska bli mkt kul. Bara han får nått jobb och vi får nån lägenhet så.
Nej det är inte slut än, sedan så ringde jag upp Niki och hon lurde iväg 40 minuter av min dyrbara tid. Eller nått :p


"Sandra, Vad skulle du göra om du var en Lovikavante?
*Blänger en lång stund sedan suckar jag djupt* "



Inga kommentarer: