torsdag, augusti 21, 2008

Sappde lite mella tv kanalerna och såg att det var "10 Orsaker att Hata dig" på 3. Har väll sett den en miljon gånger men den är då lika bra än, och vem föll inte pladask för Heath Ledger första gången man såg den. Kan inte själv hjälpa att sucka lite för mig själv när jag ser den, den perfekta pojkvännen och svärmorsdrömmen:p Men i slutändan undrar jag nog ändå bara, Varför? Hur mycket jag än säger det för mig själv kan jag som ändå inte fatta att han är död, är som inte på riktigt. Våran tids James Dean.

Varför? Varför ta livet av sig, jo jag vet alla är inte lika starka och pengar gör en inte lycklig. Nej kanske inte men då fan Lyckligare! Jag förnekar inte det oundvikliga han är död och tog troligen livet av sig för att han inte orkade mer, inte den första och tyvärr inte den sista. Men när man nu tänker på det, borde inte dessa människor, de som gör allt för att vi ska se på just dom och får betalt för varje steg de tar. Borde inte de som vi följt genom deras karriär ge oss något tillbaka, som en sorts livlina. När någon som vi hela tiden ser på tv eller hör på radion dör, påvärkar det då inte oss oxå. Vi som på något sätt känner dom, som har delat en del av deras liv. Vi, Rösterna De Aldrig Hör!

Fast jag måste ju ändå ge honom ett plus, av alla filmer han gjort är alla fall njaa alla bra. och han kunde spela allt från Galen sprängglad Clown i sjuksköterskedräkt till bortrökt skatare. Men man måste ju ändå säga att han gick ned med stil. THE DARK KNIGHT. Hur bra som helst och de säger att det är den film som dragit in mest pengar efter, Självklart TITANIC.
Tyck vad man vill om Batman filmerna, men denna var toppen. Och trotts att många tyckte att Heaths rollfigur Jokern var läskig kunde jag inte annat än att njuta av honom. Han var ju skit cool och jag kunde knappt sluta snacka och börja fantisera om en egen Jokern hemma:p

BadGuy: ( To The Joker) Give me one reason why I shouldn't have my boy here rip your head off.
The Joker:
How about a magic trick? (pulls out a pencil and sticks it upright into the table)
I'm gonna make this pencil... disappear.
( BadGuy 2 walks over to kill The Joker, who slams his face into the pencil and kills him)
The Joker:
Ta-daa! It's... gone!


Man får då bara vänta tills Oscars galan så man får se hur många Oscars den får. Kan inte tänka mig annat än att Heath får iaf 1. Men man vet aldrig kanske mer, men trotts allt ett slöseri. Han är ändå död, han får aldrig veta att han fått dem och inte vet jag hur glada föräldrarna ( om man nu delar ut Oscars till de som dött??) blir av att sitta med några Oscars istället för en sån. Men han är då helt klart värt dem. Helt klart värt det!



Ennis Del Mar: Bottom line is... we're around each other an'... this thing, it grabs hold of us again... at the wrong place... at the wrong time... and we're dead.
Brokeback Mountain

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej Heath Ledger, säker på att han tog en överdos? Klart att han gjorde men var den avsiktlig? eller är det vad du har läst i aftonbladet?
Håller helt klart med att nyaste Batman filmen är skit bra och att Heath Ledger gör en jätte bra roll, men att skriva att han tog livet av sig när du inte var närvarande är lite som att försöka måla en fis...
Om du inte visste det så hade han en dotter med Michelle Williams som han träffade under inspelningen av Brokeback Mountain... Och varför avsiktligt ta livet av sig när du har en dotter som är 3år?

Jaja nog klankat av mig iaf.
Det är kul att du skriver blogg, du skriver precis som det du beskriver saker i verkligheten vilket är jätte kul, skit roligt att sitta och läsa, men som med allt annat så kan jag inte hålla med dig om allt:) hoppas du förstår/ Rickard:) Lämnar en lite text jag skrivit också: döm den inte för hårt;P

Kärlek är som en flod som rinner,
Den kan göra dig illa,
Men du vill ändå vara så nära som möljigt,
För det är ju inte säkert att det är dig den gör illa!