måndag, augusti 11, 2008

Första Inlägget!

Sammanfattning av min Sommar!

Switchfoot - The Blues

Nja tog ett tag men beslöt mig tillslut för att skaffa mig en blogg, starkt jobbat jag! Så kan väll börja med att sammanfatta vad som hänt mig i sommar. Alla fesligheter för sista året på Gymnasiet började nog ändå med våran Studentbal på Stadshuset i Piteå. Var verkligen kul att få klä upp sig lite extra och att se alla så finklädda. Måste ju ge ett extra plugg för vårat underbara spex från Kemi och Fysik lärarna. (Ni får ursäkta för den dåliga kvallan och att det inte finns något ljud, inte en aning vart det tog vägen men för er som faktiskt var där kan det ju vara kul att se!)





Var en väldigt kul kväll, alla verkade ha trevligt och våran tillställning blev trotts om och men riktigt lyckad. Några av alla de snyggingar från klassen som var där!













Sedan var det spurt till studenten. Kul att det äntligen var över, men nu när det är slut så inser man att man kanske aldrig träffas
igen, vilket är lite sorgligt. Säg vad man vill om de i klassen, men man kommer sakna dem "lite" i alla fall :p. Men det var trevligt, till och med pappa tog sig en tripp hit för att se det, o sedan blev det party på valdino på kvällen. Var där med krickan, men blev sedan även Erika och hennes pojkvän. Lite komiskt egentligen, började skolan när jag var 7 med henne och avslutade den med henne:P Hmm..


Efter det var det ganska lungt ett tag, men sedan blev det höjdpunkten av sommaren.Resan till JAPAN!
Var lite krongligt att ta sig dit, långa väntan på flygplatser och minst 10 timmar flyg. Men det var lätt värt det! Var där i typ 10 dagar tillsammans med min Mor och hann se lite av Osaka och Kyoto men var mest i Tokyo. Var helt underbart, allt var rent och alla var trevliga. Jag vet då vaart jag ska flytta när jag får råd:P Var där emot inte riktigt som jag föreställt mig men, man kan ju inte få allt:p Var väkdigt lite reklam på popkultur och media. Men Jhonnys bilder reagerade i framkallnings källare, tillsammans med lite j-rock. X-japan var på tv och hide som samlarprylar i affärerna i Harajuku! Så det var väldigt kul. Alla var oxå så farsinerade över mitt hår, man trodde ju som att de var vana med sådant, men kanske inte. Nja ska helt klart göra om det, många gånger!

De vackra Japanska toaletteran, med sitsvärmare och rövsprutare i olika hastigheter och styrka. Här på hotellet i Osaka. Nedan: Den söta killen bakom mig som så gärna hjälpte oss att hitta till Osaka Aquarium och även pratade Engelska!





Nedan: Ameyoko markanden i Ueno. Har fanns det massor med billiga skor och väskor.
Nedan till vänster: Vid en vägkorsning i Shibuya
Längst ned:
Tokyo By Night
















Har mer bilder men det finns inte plats för dem just nu. Lägger ut bilder från Balen, Studenten och Japanresan vid nått senare tillfälle. Maten i Japan var ingen höjdare men som tur fanns MC Donalds, när man ville ha något att tugga:p

Inga kommentarer: