torsdag, oktober 02, 2008

Just One of Those Days...

Ahhh, just nu skulle jag behöva sova i alla fall ett dygn. Är så satans trött. Och saken blir inte bättre av att se Krickan gnugga in sig i täcket när jag stiger upp.... Morr vad jag är avis....
Men snart är det helg, inte för att jag får sova nått då heller, men är i alla fall ledig, så det är ett plus.

Satt än en gång på en tre timmars föreläsning om Inlandsisens påverkan på våran berggrund, synd bara att jag är så grymt intresserad.... Fast is är ganska kul så är det svårt att koncentrera sig i 3 timmar så den sista timmer, nja är bara en gegga klump i mitt minne. Hade sedan flygbilds tolkning, och upptäckte att de små mojängerna man använde var jättebra till att synkronisera ihop Körkort.... Var lite festligt!

Slutade dock tre så det var ganska skönt, förr tyckte man det var sent men nu är man bara glad att det inte står 5 på schemat. Jo har föresten hittat oss ett litet gäng av diverse festliga personer, Typ lite i stil med en "Gott och Blandat" påse. Så nu har man nått att fördriva luncherna med. Hmmm annars då? Nja Niki hade med sig sina kakor idag, så satt väl med näsan i kakburken typ hela dagen. Man måste ju tänka på Kaloriintaget ju.!

Njaa krickan har iaf farit hem nu så han lär väl dyka upp kanske onsdag, om det inte blir nått mer tjorv! Är igentligen ganska förvånad över hans sätt att reagera. Hade någon varit sådär Rent av elak och vägrat att lyssna och förstå mot mig så hade jag ju INTE kommit flygande när dom ville något. Men det är hans ensak.

Carola ringe idag föresten, till min överaskning, visade sig att hon tydligen kommer att jobba vissa veckor i umeå, så om bara tiderna stämmer kanske vi får skjuts hem nån helg. Hade varit skönt, inte för att vi slutar tidigt på ett kvartal men iaf. Fick oxå höra (idag) att vi skulle ut i Luleå img. Bra att man får veta sådant, men lär inte bli av eftersom det envisas med att det ska ske img, och jag är hemma vid 10, så inget Party för mig inte.
Fast i och för sig ska det bli skönt att bara få komma hem och ta det lungt i helgen. Och träffa min Vovve som har svalt i sig ett par sockar, igen. Hundfan, får han ingen mat hemma eller vad?



Spökdjuret som valp!







Klumpen som övertagit vårat golv!


Njaa annars har det inte hänt så mycket annat skulle jag tro. Gjorde hemmalagad klyftpotatis idag (mycket svåra och komplicerade grejjer) och mot min förvåning gick dom att äta! Men dock måste min stekkonst förbättras!. Senast igår blev jag Attackerad av en Fluttloska från korvarna i Stekpannan och trotts mina Graciösa MATRIX moves så träffades jag på armen ochhar nu brännfläckar lite här och var!

Såg Fringe idag föresten! Var väldigt intressant, gillar det där konceptet, bara det inte blir som LOST, världen behöver inget mer Lost. Så jag håller tummarna och hoppas att föruttnelsen fortsätter men att den hinner stoppas innan säg 3 säsonger!
Här oxå pratat med Niki i min ensamhet, och efter dessa samtal så kan jag inte hjälpa att förvånas och undra. Kanske borde gåra en grundlig genomsökning.... Förvånas över mig själv och andra som hör det, och undra... njaa.
Har även merkt att människorna i klassen har missat ett halvt decenium och inte verkar förstå. Varken vad jag menar eller vad jag säger. Kanske är det jag som pratar grekiska....

NE nu har jag fördrivit nog med tid på ett inlägg utan mening och tanke... Så nu är det dags att krypa till kojs!


Once I Asked you, that if i were to Die, would you Die with Me?
......
But now I know that all of that is just a silly Fantasy, a part of some stupid girl's Farietale..
And we all know that Farietales is just part of the Imagination.

Inga kommentarer: