lördag, september 27, 2008

Slug som räven.....

Nu sitter man här i det höstmörka Piteå igen... fast alltid trevligt att komma hem. Har faktiskt jobbat idag, genom friidrotten. Räkna bilar på parkeringar. Jobbat kanske 1 timme men får betalt för 6. Inte illa, men får dock inga pengar utan presentkort, på nån sportaffär skulle jag tro.

Njaa hade som sakt ganska så mycket dötid idag. så jag och Mamma spenderade den genom att gå på stan. Köpte ett par faktsikt snygga jeans på kapphal, de hade 25% rabatt på byxor, en tröja på gina och en necessär på HM. Det var väll någon stanns där i mitten jag började oroa mig för min budgett så, nja blev inget mer. Måste ju ha pengar att leva och har blivit mycket utgifter för denna måndag. Men nästa månag, är jag nog KANSKE rikare.

Njaa iaf som grädden på mosen så hittade jag typ precis en sådan Skinnjacka som jag velat ha, Jo jag vet att jag aldirg skulle ha på mig något gjort av djur, men som en sådan Kättare som jag är så blev grisarna nervärderade idag. Fast o andra sidan sa jag väll så om Convers skor och Stuprörsjeans och vad har jag på mig idag? Jag gör saker helt enkelt lite senare än andra. När VÅGEn har lagt sig och folk börjar tröttna och hoppar på ett nytt mode, då slår jag till.

Men iaf, jag stor där men jackan och insåg att den faktiskt var ganska mycket billigare än andra som jag kollat på och tänkte JAAA!. Men efter en snabb tanke och en hint från mamma insåg jag att det var bättre att vänta till slutet eller nästa månad, eftersom jag inte visste hur mycekt pengar jag skulle få kvar. Så min jacka fick stanna på affären. TRODDE JAG!!!!!

När jag kommer hem och efter att mamma kutat in på toaletten efter att ha krossat fyra ägg i sin väska, så fixar jag iordning hunden och går in i tvättstugan för att hämta joggingskorna.
Och när jag kommer ut och slänger ett öga på trappgrinden. Vad tror ni hänger där??? MIN JACKA!!! Tog väll en halv minut innan jag kopplade det men där var den. Snacka att mamma Är en hal typ. Först ger hon mig dåligt samvete för hur jag borde spara pengar ( ja, jag gillar att shoppa, tjejgen!) och sedan köper hon den åt mig! Lömskt....:P

Får hosta upp med en EXTRA fin Julklapp som tack för detta!


Snart blir det Mammalagad Wook. mummmmma!


Jo förestenn, idag har Krickan skjutit en Tjur! Kul för honom synd för Tjuren:P

Inga kommentarer: