fredag, september 11, 2009

På en resa i det blååå..?

Summering av gårdagen. Var på skolan till 4. Sedan hem och fixade lite grejjer och kollade igenom nå uppgifter. Sedan tänkte jag än en gång ge mig på att få upp mina hyllor. 1 gick bra då det bara var trä. Medan den andra verkade gå bra tills jag upptäckte att det var betong bakom typ gips eller nått. Men inga problem tänkte jag, Lasse tog ju ner en betongborr. Ända lilla problemet var att jag inte kunde gasa med den. Var lite lagomt sur och less. Så försökte igår igen. O denna gång funkade den faktiskt. Borrade i alla 5 hålen och kollade hur mkt längre jag skulle borra. Gick hyffsat bra emd de mindre skrivarna men då blev inte hyllan rak, så tänkte jag då borrar jag längre. Och det gick ju bra tills borrmaskinen dog. Suck, vad hade jag gjort denhär gången???
Så blev ingen andra hylla igår heller.

Spenderade då resten av tiden till att städa upp spån och att packa. 8 Ringde Rickard och sa att de var i Umeå. Så hoppade in i bilen med han och Robin, hans kompis och flickvän. De skulle hämta en bil i Umeå. Visade sig dock vara 2, SKITBILAR!!!! En som de skulle köra och en annan som det skulle ta på släp. Och stället där de skulle hämta dem lång inte ens i Umeå. Njaa tog och tillslut dit och fick efter många om och men allt fixat. Så sedan var det bara raka spåret till Umeå vid halv 11. Japp tog två och en halv timma att hämta och fixa dessa bilar. Var lite lagomt less och så var det svinkallt. Som tur åkte jag med Rickard i en bil som inte var äldre än oss alla tillsammans. Så vi kunde vara lessa tillsammans. Men det slutade inte där. Det blev lite lagomt med stopp och 60Km/H hela vägen till Piteå! Yippi kay ey.
Så var väl i rosvik vid halv 3. Suck.
Hade dock ganska trevligt och lång pratstund med Rickard och det var väl trevligt.
Undra dock hur han mår idag. Efter att ha kört mig till Rosvik kom han väl i säng vid halv 4. Och stackaren skulle upp 6. Snacka välplanerad resa. Fast nu kan man ju pricka av det från "göra-innan-jag-dör" listan.

Inga kommentarer: