onsdag, april 01, 2009

3 dagar i ingenstans, hur länge innan man blir sig själv?

Nu är man äntligen hemma igen. Efter 3 tuffa dagar i ett land ockuperat i ingenstans.
Jag och Niki tänkte: fan vad bra att det fanns 2 bädds stugor. Då slipper man sova med någon som snarkar. Men snabbt insåg vi att dessa 2 bäddstugor var lika stor som toaletten i min lägenhet. Utan toa, dusch eller rinnande vatten, medan alla andra fick "Lyxhotell". Var inte allt för trevligt, men var iaf varmt där inne. Spenderat dessa tre dagar åt att gräva gropar för att ta snöprover, porrat massa hål i isen för att få upp insekter och sedan ut i skogen för att kolla djurspår.
Fasen vad matt man är, tungt att vara igång hela dagar. Maten var iaf god, men å andra sidan smakade vattnet alger. Gick inte att dricka helt enkelt. Alltid kul.
Har dock haft fint väder.
kvällarna spenderades hos några klasskompisar, försökte lösa livets största problem. Kul, men blir lite tärande. När vi skulle sova försäkte Niki med, nu blir vi djupa, vet inte riktigt om jag "gav" henne det hon ville, men fick då mkt bekräftat och lite ny information omb henne. Så det var bra.

Idag när vi skulle ut o kolla djurspår så delade vi upp oss i 2 grupper: De som kan åka skidor och de som inte kan åka skidor. Jag tog av ren slöhet den lättare, men som vanligt visade det sig att detta inte var fallet. Pga att det tog för lång tid med våran tripp fick vi klättra upp för en del stora kullar, eller små berg. Fan vad jobbigt det var. Sedan återstod det bara att släpa hem sina väskor och låtsas som om detta aldrig hänt.
Nu återstår det bara att komma tillbaka till sig själv, undra hur många dagar detta tar.

Vad jag har lärt mig på dessa tre dagar: Killar SKA byta kallingar en gång per dag!!!!

Inga kommentarer: