måndag, april 27, 2009

Paniken inför första maj



Helgdagar och speciella händelser som ex julafton och födelsedagar är nog det bästa som finns. Bland annat för att man då har en ursäkt att få hela tjocka i Norrbotten levande släkten att palra sina arslen tillsammans. Alltid kul att träffa folk man inte ser så ofta, bara de inte stannar för länge:p

Neee men som allt annat har även dessa dagar och högtider sin baksida. Vet inte om det är någon annan där ute som också tycker det, men det värsta med dessa dagar är MÅSTERNA!
Att man alltid känner att man MÅSTE hitta på något speciellt (Jul räknas INTE). Som tillexempel; på Nyår SKA man ut med en jävla massa folk, varesig man känner dom eller inte, och ännu bättre om man är riktigt full. Födelsedagar och liknande är oxå jobbigt, för man får alltid kännslan av att det ska vara speciellt, eller den bästa dagen i sitt liv. Men har alltid en tendens att inte blir som man tänkt sig:/

Neee värsta helgerna är de så kallade Supar helgerna, när man SKA ut med folk. Jag säger inte att det är trist det är bara det att det känns som ett måste. Speciellt för en sådan som jag ensam i min lägenhet bara vill sitta och ta det lugnt... Vad hände med de mysiga kvällarna med popcorn framför tv:n? Varför har de blivit utbytta till "Vem-Kan-Dricka-Mest-Utan-Att-Spy" kvällar?

För folk verkar inte förstå att det är lätt att vara spiknykter bland sina kompisar, som man ändå har kul med, medan det inte är så trevligt att stå ensam med folk man inte känner. Det kanske bara är jag, men jag gillar att kunna ha ett samtal med folk som bryr sig och kanske till och med kommer ihåg vad man har sagt sekunderna efteråt.
Ja, jag har varit i Umeå för länge! Så vad händer på Valborg? Njaa som ni kanske redan försår har jag inte en aning.

1 kommentar:

Emma sa...

följ med till Böle på fredag! :D