torsdag, april 16, 2009

Ännu ett Påsklov ute på Vischan


Var ett tag sedan nu, kan det vara för att jag har så mycket mindre fritid när jag är hemma i Rosvik?? Där finns det då alltid något att göra. Närstan så att jag inte hinner med att göra allt jag skulle vela göra. En vecka till Påsklov skulle sitta fint.
Har inte hänt så mkt på påsken. Suttit i Puoltsa och farit på skoterturer. Vilka inte går så fort eftersom en viss hund insisterar på att springa bakom istället för att sitta i kälken.
Var även en sväng hos pappa, alltid trevligt. Var även en sväng på stan i STORMETROPOLEN Kiruna.
Hmm kom hem i tisdas, och spenderade den kvällen till att äntlingen se klart Sex and The City serien. Så nu blir det L Word eller Lost. Måste verkligen börja se Lost. Skulle ha mamma till att förklara vad den handlar om och nja, man är helt LOST!
Är det någon där ute som fattar vad de håller på med? Människorätande gas, "tryck-på-knappen-annars-dör-vi-grejjer", Det kommer mer folk hela tiden, vissa tar sig äntligen hem, men måste tydligen tillbaka och nu hoppar ön i tiden. Underbart. Helt lågiskt.
Blir nogförst L word.

Igår for jag iaf till Krickan och grattade honom, for även till Johanna och åt "tårta" och snackade lite. Alltid gott med slisk.
Nu är Krickan iaf på jobbet och jag sitter och väntar på min ride home. Undra om mitt smink har kommit? Hoppas det, spännande. Urk torsdag idag, snart tillbaka till Umeå. Undra om mamma hänkar på?

Inga kommentarer: