torsdag, augusti 12, 2010

En rävpäls kommer från en räv och en vargpäls kommer från en varg,

Blir så jävla sur varje gång jag snubblar över någon som lägger upp bilder på djur som de stoppat upp på deviantart. Kan motvilligt gå med på att man stoppar upp djur för 2museesyfte" men gillar inte när de stoppas upp för att de är fint. Roadkill eller inte.
Men något jag inte ens kan ha lite förståelse för är de som stoppar upp djur för att de vill ha ett djur som mjukisdjur, maskeraddräkt eller leksak. Vad fan är det för fel på människor????
Bästa är ju sedan när de säger hur mkt de älskar djur, hur fan kan man vela att något man älskar ska dö??? Jag älskar min hund, därför gör jag honom till ett mjukdjur att ha i min säng!
Hatar att de då de sätter upp bilderna på sina "mjukisdjur" får andra dumhuvuden att också vela ha en alldeles egen vargmjukis i sängen, för de bara ÄLSKAR ju vargar. Vars fan kommer pälsen ifrån tror de?
Att använda djur till sådant och pälsindustri i all mening är helt fel i min värld. Det kallas djurplågeri där jag kommer ifrån.
Vi ska inte ens börja tala om all jävla förbannelse jag känner när jag ser dessa människor utan respekt för varken det levande eller döda.

Inga kommentarer: