torsdag, mars 29, 2012

There's so much fun at Cartmanland, and You Can't Come!

Jag har inte bara jobbat idag utan jag har gjort veckans/månaden/årets goda gärning. Inne i Rosvik på väg hem så ser vi en lite Cocker Spaniel som springer omkring på vägen. Och jag som tänker i stilen "om-min-hund-springer-bort-skulle-jag-vela-att-någon-gjorde-samma-sak-för-mig" så vi stannar bilen och jag hoppar ut. Hunden har ingen "nametag" på halsbandet. Jaha vad gör man nu? Note to self: Skaffa en nametag till Tottan!
Lillhycken skakar och kliver snällt upp i famnen på mig så lyfter in den i bilen. Så om ni läser något i tidningen imorgon om hundstöld. Då vet ni vem det var!

Kör och frågar i kvarteret över om någon känner igen hunden. Nepp så får helt enkelt hämta ett koppel och gå en promenad med lillvovven. Hör tillslut någon som ropar bland några hus, Success!
Så går det när man har hundar lösa på gården - tur att hundräddare Sandra är i närheten och plockar upp vovvar från vägen! *Tackar tackar*

Fick hem mitt smink från E.L.F idag! Har ett vagt minne att orden skickades i måndas så det gick fort:)
Mest lippgloss (då vissa aldrig lärt sig konsten i att bära läppstift) och nya nagellack. Samt några "måste tydligen köpa grejor och sminkborsts rengöring. Får se vad det är för något.




Lyckade äntligen fixa ihop de sista delarna och göra klart Shinx. Måste dock ta nå bättre bilder, då jag har en tendens att komma på att jag ska knäppa kort då det är bäcksvart, blir ju så sjukt snyggt med blixten och sakerna blir många nya färger...:/ Han blev iaf riktigt söt, dock ca dubbelt så stor som jag faktiskt tänkte att han skulle bli. Ögonmåttet är på topp!
Nästa projekt... öh kanske ska göra klart Cartman först, eller försöka virka en pony... Svåra val



Inga kommentarer: