måndag, mars 12, 2012

"Fire is catching! And if we burn, you burn with us! " - Hunger Games

Förutom att jag fortsatt min kamp mot att bli Pokemon mästare har jag:

1. Friluftsdag i blåsväder
Följde med mamma på friluftsdag i Måttsund och trotts att Måttsunds backutbud har till de tråkigare hade jag hur kul som helst. Kanske det roligaste jag haft på ett par slalomskidor och Nej den Japanska kändiseliten var inte och åkte just idag.
Som de flesta vet så har det blåst mer eller mindre/ till och från orkan idag. Vilket normalt sett skulle ha inneburit att jag suttit inlindad i en filt och kollat på serier. Men det lärde jag mig snabbt var helt fel strategi. Utan när de blåser storm ska man åka slalom! Det var mindre kul för vissa, men jag kom på mig själv att vara 7 igen och skrattade som bara den. Lättroad? Troligen. Men hur kul är det inte när man står i en nedförsbacke, med slalomskidor, sträcker ut armarna åt sidan och börjar sakta men säkert glida upp för backen igen :D
Eller om du vill bromsa, gör samma sak. Sammanfattningsvis var det inte lätt att ta sig ned alla gånger.
7 åringen i mig var överlycklig.

2. Gjort slut på Marabou Apelsin chokladens (200g) lidande. Jag är verkligen barmhärtig.

3. Blivit slagen på och slagit tillbaka.
Verkar faktiskt som om man börjar lära sig något och har faktiskt börjat slå i ansiktet ist för i handskarna. Passa er här kommer Rocky 6! Kan jag gå imorgon... MaYbE...

4. Köpt biljetter till Hunger Games  på fredag 23/3. Från 15 år, hoppas hoppas, HOPPAS att den är bra! Om inte så kommer regissörerna DÖ! Har ni inte bokat, gör det NU!!
Har ni inte läst boken gör det NU! (Suzanne Collins1. Hunger games 2. Catching Fire 3. Mockinjay.


Se fram emot imorgon: Faktiskt se The Walking Dead 12, (då någon gick och la sig istället).
Samt Skins säsong 6 episode 8, vilket än en gång kommit tillbaka i sin gamla charm efter några säsonger som liknade roadkill.


Kanske även börjar på ett nytt projekt. Kanske sy en klänning eller rita, vilket inte var igår.

Inga kommentarer: