söndag, december 02, 2012

On the First day of Christmas

Idag är det 2:a December och 1:a Advent. Vilket betyder att det är 22 dagar kvar till JUL!!!!
Dags att börja baka och köpa klart alla julklappar, men framför allt försöka hålla det någotsåndärt julstädat, vilket verkar gå lite sisådär....

De senaste dagarna har faktiskt varit ganska händelserik:
1. Har hittat klänningen jag ska ha på mig på jul/julfest/nyår/annat.
2. Var på Hanzens Rökrea på torsdan (det är någon som gillar rökreor där ute) och till skillnad från Rökrean på Elgiganten så behövde man INTE stå flera timmar i kö (Stod väl i ca 10-15 minuter i väntan på att betala) och på Hanzens luktade det Rök. Ganska väldigt mycket rök. Så var bara att tvätta alla kläder man köpte.
3. Jobbad mitt första nattpass mellan torsdag och fredag (21.30-7.30) Var spännande då jag fick veta detta vid 14 samma dag och hade då inte riktigt förberett mitt sovande för det. Var dock lite skumt då jag var ensam, men hade med en laptop så behövde inte stirra i väggen när det inte fanns nått att göra.
For sedan direkt till Darling, kändes äckligt bra när man själv körde hem för att sova och alla andra körde mot jobbet ^^

 - sko mod. 5309 - Platå* Den 1:a December gick startskottet för att börja handla de första julklapparna i Luleå. Men måste nog säga att det verkar vara ett svårt uppdrag i år då ALLA jag ska köpa till inte har Någon som helst aning vad de önskar sig. Så har nog bara två saker att välja på. 1. Vänta ut dem så länge som möjligt o hoppas att de kommer på något innan jul. 2. Free-styla och hoppas på det bästa ^^ Köpte även ett par skyhöga skor i Jeffrey Campbell stil till mig själv på Eurosko. Dock inte äkta, då jag inte var nog rik att köpa ett par skor jag kanske aldrig kommer att använda för 1600kr. Vet dock inte om jag ska behålla dem ännu, kan ju inte bara ha dem för att titta på. Vi får se.

* Spenderade resten av 1:a December med att plocka fram julen, vilket inte alltid är så enkelt i mitt rum, då alla hyllor redan är upptagna. "Städade" och kämpar nu för att behålla det så. Åkte sedan in till Piteå på kvällen för hemmaförfest och sedan utgång. 
Första Advent firades sedan med den sedvanliga "dagenefterfestmaten" kebab!



ROOTS - sko mod. 458 - Finskor Önskar mig innan jul. Ett par silverglittrande högklackade skor!
Hade dessa på Eurosko. Men jag kunde inte förmå mig att få dem att stanna på foten. Så önskar mig ett par som sitter fast ^^

Inga kommentarer: