onsdag, december 12, 2012

Dan före Luciadan ^^

Imorgon är det Lucia ^^ Lots of lussekatter for me ^^ Men då man inte är på en skola och troligen är  ensam hela dagen, blir det inget lussande/lussekollande för mig. Får nöja mig med att kolla på tv:n eller nått. 
Man vet ju inte heller om man ska jobba eller inte. Annars blir det nog en sväng på stan för att fixa de sista julklapparna och för att köpa pärlor och garn. Såg dessa ÄCKLIGT söta sockorna när jag googlade runt efter julpyssel. Mönster
 Så om det inte blir något julpyssel i år, har jag iaf gjort dessa ^^ Har spanat in en del saker som jag är sugen på att göra, men får se om jag hinner ta mig tid för det. 

Imorgon har jag förövrigt lovat mig själv att jag ska baka en glöggkaka. Får se om jag håller det jag lovar.

Sitter förövrigt hos Darling i hopp/tro/ambition om en sk. LuciaVaka. Vilket spenderats med min rosa dator i hans stuga spelande Borderlands 2 med han och nå kompisar. Ätande Julig vitlöksdipp, natchos och blomkål. Mycket högtidligt förövrigt.
Har även spenderat kvällen/natten till att försöka plugga. Men vet inte om det var jag eller ArcGis som var trötta. För vissa saker funkade inte eller såg inte alls ut som i boken så har fått höfta lite. Fast kan ju också vara jag som svamlar, full på ångorna från datorn?

*Idag har jag klätt julgranen ^^ Då jag med högsta noggrannhet och eftertanke placerat ut pumlorna på ett symmetriskt och snyggt sätt (tidskrävande). Vilket sedan inte alls syntes när allt glitter var på plats.... O_o
* Varit på vinterns första skidtur, hunden har varit gladare...
*Köpte en BLODapelsin :D *LYCKA* Den såg precis lika dan ut som en vanliga apelsin ....-.- wtf
*Insett hur svårt det är att kombinera jobb, jul och pluggande... Vill tjäna pengar, men SKA bli klar med TE innan jul/nyår.... Sedan ska man ju tydligen julfixa och vara trevlig och tillsammans innan och under jul. Hur göra..?

Övrigt: Om någon har missat det så har ju årets julkalender börjat för 13 dagar sedan. Och många har nog helt valt och skita i det då julkalendern inte precis brukar vara någon höjdare. Men nu råkar det vara så att årets julkalender är: Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst ^^ !!!!
(Spökena, röster och tillhörande tomtenisse är densamma och trotts att det handlar om att en ny familj flyttar in så är även några av de gamla familjen med)
Gillade man Mysteriet på Greveholm och har missat denna? Se ikapp, för den är faktiskt väldigt bra.  Följer den slaviskt på SVT.se. Se Se Se ^^

Nu då... Gå och lägga sig "tidigt" ifall det blir jobb imorgon. Så man är "pigg-och-utvilad".. Eller stanna uppe och spela mer spel a la Luciavaka.....




Inga kommentarer: