måndag, oktober 01, 2012

Älskling. Det där är inget Fynd!

I helgen har jag Fyndat! Familjen Lundström-Abrahamsson har spenderat lördagsförmiddagen åt att sick-sacka mellan Luleås loppisar.
1:  Coop-Arena, där loppisen var i en ishockeyrink. (Lik Arcus loppisen) Dock inte lika stor. Men fanns ganska många som sålde. Köpte 5 böcker av mangan The Wallflower och Wii spelet Super Mario Galaxy 2 (nyskick) för 200kr. FYND! Medan mamma köpte ett Pokemon DS spel för 20kr. FYND!
Såg även en kvinna som sprang omkring med sina två barn, bärande på en 1 meters Charmander. Kroppstacklingen var nära.....
2: Loppis i en skolmatsal. Inte så mkt folk, men hittade två offer för customizing (när jag faktiskt beställer hår) samt en liten skinnväska för 370kr. Betalade dock 10kr. FYND! 
3: Svängde förbi Coop-forums bakluckeloppis. Kallt! Hittade dock ett gammalt X-Men spel till ps2. Lycka! Lyckligare när prislappen var 15kr! FYND!


Blev sedan att skynda iväg till K. Då vi skulle iväg med hans vänner och prova på mat och underhållning på Oleary's.  ...Vilket inte blev av.... Så Spenderade kvällen med att testa Mario och Pokemon. Mario ska ju vara ett av de bästa spelen till wii. Men fastanade inte speciellt för den då jag testade, får se sen. Passade sedan på att sova innan vi for in till Hemmakväll. Impulsköpte Human Planet, Frozen Planet och Planet Earth. Kände som om jag borde ha dessa på actuall authentic DVD. 


Så spenderade resten av den kvällen till att se på Human Planet och virka matchande vantar till min halsduk. Då halsduken, av vad jag fattade på beskrivningen skulle kräva 400g garn. Men då halsduken blivit längre än beskrivningen och fortfarande ca 2 garn var kvar så varför inte vantar. Tänkt göra ett mönster på vantarna men måste hitta nått kul först. Mönster till vantarna (utan krussidullerna)

Började ikväll att virka ett par shorts i benvitt (smutsvitt) Hittade ett mönster som verkade bra där shortsen skulle vara ca storlek 36. Så ökade några maskor och tänkte att se skulle bli bra. Njeee blev inte rätt. Misstänker att jag använde för stor nål. Då jag (om det fanns) inte fick med nålstorleken när jag kopierade texten. Så fick krympa dem ist. Får se hur det blir. Är även sugen på att sticka en tröja, men tvivlar på att jag  NÅNSIN får nog med tålamod for any of that sort.

Annars
* Beställde Hårprodukter från Bangerhead.se. De hade gratis frakt under September och blev billigare att beställa än på Lyko.se. 
* Var på tjejkväll i Piteå på torsdagen. Och Fyndade :P Hittade Lanzas Trauma Treatment på storpack (500ml ist för vanliga 250ml) För nästan samma pris som den mindre. Två tröjjor då BikBok hade 50% rea. Samt tre hårprodukter från Loreal på Paus, då de hade halva priset på dessa. Hårvård, spray och vax för 260kr. Fynd:P

Inga kommentarer: