söndag, oktober 28, 2012

The Master of Skylanders ^^


Jag har sett dem i butiken, sett reklamen för dem på TV och stått och funderat vad det är för något när jag sett demoexen i butikerna. Men aldrig brytt mig speciellt mycket om dem. Spyro var ju jättebra när det kom till Playstation men inget att hurra för efter det. Så ett nytt Spyro spel var inget för mig. 
Men då det nu kommit en uppföljare till detta spel  som blivit sjukt populärt och finns i varje spelbutik så ör det svårt att fortsätta ignorera. 

Jag var på Hemmakväll och spanade på spel innan det skulle köpas godis eller om det var glass? Så började kolla lite närmare på dessa figurer som stod på spelhyllan. Söta små saker. Började sedan läsa lite om själva fenomenet Skylanders på nätet och tyckte det verkade som en ganska kul grejj. Spelet i sig hade fått ganska bra betyg, men då det verkade vara sjukt populärt för barn var jag mycket skeptisk. Men beslutade mig ändå för att fara till storheden och kolla om priset låg på ca samma som på nätet. Så när jag hittade det på Elgiganten för 350 kr (vilket var 150 kr billigare än på nätet) så blev det att köpa Skylanders: Spyros Adventure starterpack. (Spelet, portal of power och tre figurer.)
Den egentliga anledningen till att jag ville köpa detta var nog för att jag alltid gillat Pokemon. Och i (viss) likhet med Pokemon så finns det ett antal gubbar (32) som man kan samla på. För detta spel är uppbyggd så att du köper eller spelar med de tre gubbarna som följer med starterpacket. Du ställer den lilla figuren på "portalen" och vips så dyker gubben upp som en spelbar karaktär i spelet. Vilket faktiskt är mycket kul:P Så vill du spela som en annan gubbe byter du bara gubben på portalen.
Man behöver inte köpa fler gubbar utan kan varva spelet med enbart de man får med från början. Men för att utforska hela världen och få alla bonus saker måste du iaf ha en figur av alla 8 elementen. 

Började i alla fall spela detta och blev faktiskt väldigt förvånad då jag faktiskt gillar detta spel väldigt mycket. Spelet är väldigt färgglatt och gulligt, replikerna är småroliga, men helt klart riktade till den yngre generationen och spelet är inte speciellt svårt. Men ändå underhållande då man vill hitta alla bonusgrejjer och samla på sig alla pengar man kan för att kunna uppgradera sina Skylanders . Så trotts att man aldrig kör fast, så finns det nog med bonusgrejjer att hitta och uppgraderingar för sina figurer att det känns väldigt roligt att spela ändå.

Att man måste köpa en av varje element för att kunna göra Allt i spelet kan nog för vissa vara väldigt störande. Men måste säga att detta, i alla fall för mig, är vad som gör spelet ännu roligare att spela, trotts att det gör spelet mycket dyrare. 
Jag har själv begränsat mig för en figur från varje element, vilket egentligen är nog dyrt då en figur ligger på ca 100 kr per styck. Vilket gör att förutom de 350 kr jag la ut för spelet måste lägga ut ca 500 kr till för att få alla element. Men får faktiskt lite (när pokemonkorten först kom känsla när man går till affären, och man behöver ju inte köpa alla på en gång)
Medan de som "Gotta Catch them all"  May God Have Mercy On Your Wallet!



Inga kommentarer: