söndag, oktober 28, 2012

I have conquered Elgiganten!

Jag har nu 7 Skylanders!! Going for Master!  Minus de tre jag fick med i startpaketet.

1 + 2: Köpte jag då vi for iväg till Luleå då de hade kvällsöppet för Ljusfestivalen. Var väldigt mysigt att vandra omkring på shoppinggatan med olika ljuskreationer och uppträdanden. Var inne på Lush och spanade in alla de nya Julförpackningarna som kommit och köpte Calacas, en grön Shower Jelly i form av ett skelett ansikte med doft av bla. lime. Perfekt för Halloween. Blev även att slänga ett öga på alla julprodukter på The Body Shop och på den nya julkalendern som ska införskaffas snart nog^^
Gameshop så klart Inte hade öppet, så blev det att gå in på Games. Där sålde det faktiskt begagnade figurer ( 80 kr istället för 130 kr) så blev att köpa 2 st . Insåg dock senare att en av dem jag vill ha bara finns i ett dyrt "bonuspack" så måste tillbaka o se om de har den begagnad.

3: Darling som över och sneaky som jag är så föreslog jag att vi skulle in till Piteå för att käka lunch. Så när man ändå var där så smög jag in på Gameshop och köpte 1 Skylanders. Åt sedan lunch på Arbailo. For sedan, då vi inte hade något bättre för oss till Biltema i Luleå, så darling oxå fick köpa något :P Började på vägen hem snöa. Med att elda i stugan och spela xbox ^^

4: Fick höra att det skulle vara rök-rea på Elgiganten ( I knew God wanted med to shop ^^)
Så klev upp så vi var där kl 10 då de öppnade. Hade gjort oss beredda att vi skulle få stå i låååång kö, typ som när vi var på utförsäljningen på Jula. Inga problem. Fine. Dock inte att det skulle vara kö IN i butiken. Kom vid 10. Butiken öppnade och ca 1.40 h senare så var vi kanske halvvägs och höll på att frysa ihjäl. För då man inte tänkt stå ute så tog vi kanske inte så bra kläder. Så då vi ville ha kvar fötterna så for vi hem. For hem och sedan säger mamma och bror att de ska in till stan på en skoter affär. Bunkrar på mig med kläder och gör ett nytt försök. Är fortfarande kö, men sista personen står ändå längre fram än vi stod när vi gick.
                          
                            RÖK-REA 50%
Kön gick sedan runt och fortsatte i oändlighet
Bestämde mig för att det skulle vara värt att köa och råkade ha turen att hamna bakom några jag kände. Så hade faktiskt ganska kul i kön :P Tog väl ca 1.30 innan vi äntligen var inne i butiken (då en gick ut en kom in)
Så inte så farligt. Dock så träffade vi de som vi stod bakom när vi köade första gången. De hade stått kvar och då köat sedan 10. När vi kom hade de fortfarande inte kommit in. De köade i ca 5 timmar. Vi gjorde rätt att fara hem!
 Var dock sjukt skönt att det bara var ca 30 personer i butiken åt gången. Kom tillslut hem med Högtalare till datorn (samma högtalare jag funderade på att köpa förut, men nu för halva priset:)), en Volume master, ett usb minne, Borderlands 2 till PC. Skylanders Giants till xbox 360 och en Skylander. Mamma köpte en tv, "spisplatta" och en vispgrejj. Lillebror en videokamera och darling en Tassimo.
Så trotts mkt om och men, kalla fötter och många timmar i kön så var det helt klart värt det!

For sedan hem och firade darlings syster. Var så sjukt trött och hungrig så åt två jättebitar av bara farten.
Testade sedan Tassimo maskinens marabou choklad och spelade xbox.


Inga kommentarer: