måndag, september 17, 2012

Buying other peoples crap :)

Har börjat på ett nytt projekt idag. Parallellt med alla andra?  Då det inte blev någon sommar och "Winter is comming" beslutade jag mig igår för att sticka en halsduk. Varför kan man fråga sig när man kan köpa en likvärdig halsduk för samma pengar som det kostar att köpa garn och man slipper sitta i timmar och sticka den?  Men sådan är jag. Börjar misstänka att det har något att göra med att jag som bekant inte kan sitta stilla utan att göra något. Vilket inte går så bra ihop med alla film/serie timmar jag har.

Mönstret är från Järbo garn (har en massa gratis mönster för stickning) : http://www.skapamer.se/garn-och-stickning/stickmonster/stickmonster-till-sjalar/stickmonster-storpolo-schal-med-fransar-handledsvarmare. Ska dock göra den i en grön färg. Började med den idag, tog ett bra tag innan jag ens fattade mönstret, då jag inte stickat så mkt. Fick sedan börja om ca 5-6 gånger för att det inte blev rätt. Men nu kanske. Ska bara vänta 5 varv till innan jag ser om det faktiskt stämmer:'(

Har även jobbat en del på mina Custom my little ponys. Gått ganska bra. Måste nu bara:
1. Fixa ett nytt Paypal konto så jag kan beställa hår till pollarna.
2.Beställa mer lera och Greenstuff (vilket så klart inte räckte). Bild on my progress comming sen:P

Har även blivit mästare på den ädla kosten "Selling my own crap, while buying others" på Tradera. Kan ju inte påstå att man tjänar några speciella pengar, när jag alltid hittar något att själv buda på där. Men skönt att bli av med sådant man inte längre använder.
Budade (förrutom Lollipop Chainsaw )  hem en väska som jag spanat på ett tag.
Skickas dock från Kina så är nog iaf en vecka till innan jag får hem den. Fanns andra som sålde liknande väskor i Sverige. Men fastnade för färgen så hoppas att den är lika snygg som på bilden. Håller tummarna! (Säljaren har massor med sjukt snygga väskor till inte alls så farligt pris, (dock ganska dyr frakt) Så om väskan är bra så kan jag rekommendera att spana in henne. Väntar dock med att skriva vem tills jag får väskan.

Skulle även buda hem 2 Pokemon Gamecube spel, men då något ville ha det ena lite mer än mig så blev det bara ett. Borde få den imorgon eller på onsdag. Inget höjdarspel i guess men kändes som om det var något en sann Pokemonvänn borde ha:P



Annars då? Ja varit på träning idag. Tränat massa sparkar och boxats. Så kommer väl inte kunna gå förrän onsdag.

Inga kommentarer: