söndag, augusti 12, 2012

Söndags jour

Sitter och väntar på att jag ska få gå och lägga mig. Eller lägga mig och läsa iaf.
Sista passet på "sommarjobb på boendet", jour från 12.30 till 09.00 imorgon.
Det tragiska livet bakom, när-man-inte-har-ett-fast-jobb. Jobba på sommaren när andra är lediga.
Har dock varit kul, både på plocket och på boendet. Har speciellt haft mycket tur med boendet.
Men ska bli skönt att vara lite ledig (läs arbetslös) innan sommaren helt är över.

Nej så var det ju inte. Utan imorgon efter jobbet (9) bär det av till fritids på Gammelstan. Minns dock inte om jag slutade kvart i 3 eller kvart över 4.Kommer nog vara lagomt trött.
Har väl ett vick där tills på torsdag iaf och sedan får vi se vart man hamnar.
Skulle dock vara MKT trevligt att inte behöva vara bunden i vikariepoolen något mer. Utan bara använda det när man har lite tid över.

Urk, har ju dock, förrutom att man ska börja söka jobb, en uppstatts att göra klart, och en tenta.
Har även sökt nå extrakurser. Så blir att ligga i och försöka få lite disiplin i kroppen.

Hände föresten en lite kul grej i fredas. Var på Nolia med mamma och handlade lite (läs åt praliner och munkar). Kom iaf hem med ett "ta-bort-hår-från-benen/kroppen-sett". Hade fått testa den där och det verkade funka bra. Så kom hem och skulle testa den. Följde med både en stor för typ ben och en liten för typ ansikte. Så testade den lilla i facet. Njaa funkade väl inte lika bra på ansiktsfjun som på benen men gick med lite möda och envishet.
Ja, det hela slutade iaf med att det började svida och jag förvandlades till en kräfta i ansiktet....
Vilket fortsatte under hela dagen och dagen efter. Idag (två dagar senare) hettar det inte längre och jag är inte röd. Utan jag har istället börjat flagna. Jepp. Lite snyggare än att vara röd alltså. Med skillnad att mitt face ser ut som sandpapper.
Fortsättningsvis använder jag det på benen.

Nepp nu har alla gått in till sig så jag ska inta sängläga, och hoppas att ingen lever *avbrott.*Nej NU har alla gått in till sig. Och förhoppningsvis ser allt ut imorgon precis som jag lämnade det idag.

Inga kommentarer: